Drobečková navigace

Úvod > Pro rodiče > Organizace dne a stravování

Organizace dne a stravování

Od 1. 9. 2017 je povinná předškolní docházka pro děti v posledním roce před nástupem do ZŠ a pro děti s odkladem školní docházky. V naší MŠ od 8:00 do 12:00 hodin.

Podrobnosti o podmínkách docházky a omlouvání jsou upřesněny ve školním řádu.

Organizace

Denní řád je pružný, umožňuje reagovat na změny, na jednotlivé akce mateřské školy (např. projekty, výlety, divadelní představení, koncerty, plavání dětí apod.). Pravidlem je, aby mezi jednotlivými podávanými pokrmy byl dodržen maximálně tříhodinový interval.

Čas Činnost
6:30–10:00 Scházení dětí, individuální práce s dětmi, spontánní činnosti, tělovýchovné chvilky, komunitní kruh, řízené skupinové vzdělávací činnosti, s přihlédnutím na individuální, věkové možnosti a tempo dětí. Dodržování pitného režimu.
10:00–11:15 (11:30) Osobní hygiena; příprava na pobyt venku, pobyt venku se zaměřením na pohybové aktivity, seznamování se s přírodou, přírodními jevy a okolním světem. Dodržování pitného režimu.
11:30–12:30 Osobní hygiena, pitný režim.
12:00–14:00 Odpočinek respektující rozdílné potřeby dětí.
13:00–14:00 Odpočinek, kroužky, cílené aktivity, aktivity řízené učitelkou, zaměřené především na hry.
14:00–16:30 Činnost zaměřená především na spontánní hry, za příznivého počasí probíhají na zahradě MŠ, individuální práce s dětmi.

Stravování dětí v průběhu vzdělávání

Čas Činnost
8:00–9:00 Podávání svačiny v průběžném, samoobslužném režimu, děti si berou svačinu individuálně dle vlastního pocitu hladu, starší děti si samostatně potírají pečivo pomazánkou nebo si berou pečivo suché, samoobslužné nalévání pití – výběr ze 2–3 druhů.
11:30–12:30 Oběd, u starších dětí samostatný výběr příborů, postupné samostatné nalévání polévky, samoobsluha při roznášení druhého jídla, úklid po jídle – použité nádobí odnáší děti z důvodu bezpečnosti až na pokyn učitelky.
  • Řízené zdravotně preventivní pohybové aktivity učitelky nabízí např. formou motivovaného cvičení na nářadí, při setkání v kruhu (motivované cviky).
  • Pohybové aktivity – cvičení na nářadí, s drobným náčiním, akrobatická cvičení prováděná v menších skupinkách, hudebně pohybové hry.
  • Učitelky se na svou práci cíleně připravují (viz TVP, evaluace), denně nabízí dětem více činností, děti mají možnost volby, dostatek prostoru pro spontánní aktivity a pro dokončování své práce.
  • K tomu, aby mohly děti svoji činnost, práci, výrobek apod. dokončit později, slouží tzv. výstavky (místa na parapetu okna, krytech topení v letním období), kde mohou děti pokládat své výrobky a také to, že svoje stavby nemusí po dohodě s učitelkou bourat.
  • Věkově částečně smíšené třídy umožňují bohatší a pestřejší kontakty mezi dětmi, více příležitostí k přirozené nápodobě, k rozvoji spolupráce, jazyka a komunikace.
  • Třídy mají své rituály, pravidla, které vnáší řád a tím pocit jistoty a bezpečí (viz TVP).
  • Tradiční kulturní a společenské akce mateřské školy navazující na roční období přispívají k přirozenému řádu života.